reede, 24. november 2017

Ära ole cowboy! teema (11)


Tänane ülesanne oli: “Analüüsi ajaveebiartiklis üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.”  Kuna mul on täiesti 0 kogemust programmerimis, tuleb internetis midagi väljaotsida. Kuna olen laisk, aga samas tahan “huvitav” olla ja võtta midagi mida kedagi teine ei taha kirjutada mõtlesin et googeldan ”cowboy coding”. Tuleb välja et “surprise, surprise” eriti märkus väärilised projektid selle meetodiga ei ole!
Leidsin aga selline, kindlasti negatiivne,  „cowboy codder way“ kirjeldus. Kolleegide poolt on kindlasti  (toon välja vaid mõned):
  • Kiirus millega ma saan midagi kokkupanna määrab kui hea ma olen.
  • Inimesed, kellel on vaja kommentaarid et minu koodi aru saada, on liiga rumalad et minuga töötada.
  • Inimesed, kes küsivad minu koodi kohta küsimused, on liiga rumalad et seda aru saada ja seega liiga rumalad et minuga töötada.
  • Teiste inimeste kood on halb, aga minu oma on ilmselge ja ilus.
  • Compaileri-sõltuv keele funktsiooni ekspluateerima et säästa üks koodi rida on elegantne.
  • Minu kood ei ole kunagi süüdi, see on alati ideaalne, ma ei tee vigasid.
  • Kuna minu kood ei ole kunagi süüdi, mu ei ole seda vaja palju testida, kui üldse.
  • Kuna minu kood on ideaalne, kui programm ei tööta, see on kasutaja viga et ta sisestas vale data.
  • Kuna minu kood on ideaalne, kui programm töötab liiga aeglaselt, see on ülemuste süü et nad ei võimaldanud piisavalt võimsamat arvutid.
Hirmuga leidsin et endal palju neid „sümptomid“ meie programmeerimise ülesannete tegemisel. Küll tahan need nii kiiresti kui võimalik ära teha, ei mõelda eriti nende loetuvuse ja struktuuri peale, kohustuslik kommentaarid lisandan „lihtsalt et midagi oleks“ printsiibis. Vihastan kui midagi ei tule välja ja süüdistan halb ülesanne sõnastus või arvan et ette antud loogika on rumal: „võiks palju lihtsam lahendada!“. Ja ärge alustage „rumalate“ testidega, mis õppejõud tegid „ei ole seda vaja palju testida, kui üldse“. On ju jube! Hea mõnikord enda peale kõrvalt vaadata. Proovin siis end parimaks muuta!
Kuidas Teil sellega on? Leiate endal „cowboy coder“ märke?
 
PS: Noh ei tulnud artikkel antud teemal (teema on halb, kõik teised on süüdi ;) ) aga arvan et ikka kasulik on! Seega postitan seda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar